Wątki
menu      Co to jest pożyczka?
menu      Rozkład jazdy PKS Zawiercie
menu      rozkład autobusu mpka 900L
menu      rozkład jazdy PKS Limanowa
menu      Rozkład jazdy Bus Oświęcim
menu      rozkład jazdy autobusów Kabaty
menu      Rozkład lotów warszawa-paryż
menu      Rozkład jazdy PKP komórkę
  • przekB3adanie kierownicy
  • porsche cayenne
  • rtl;8139
  • reklama;na;magnesach;wroclaw
  • zyciorys zyrafy
  • Co to jest pożyczka?

    Temat: Busy prywatne
    1. likwidacja kursów PKSu powoduje bezrobocie wśród kierowców PKSu. A nie uważasz, że likwidacja kursów busowych spowodowałaby bezrobocie wśród kierowców busów? Rozczulasz się nad bezrobotnymi kierowcami z PKSu a masz gdzieś bezrobotnych kierowców busów. Kierowcy busów też mają rodziny i dzieci a to cię nie obchodzi. Może są podludźmi?
    2. nie każdy wychodzi na przystanek wg rozkładu. Na trasach gdzie jest dużo kursów (Kraków - Olkusz, Kraków - Myślenice. Lublin - Lubartów itp. ludzie już dawno zapomnieli o rozkładzie jazdy i idą na przystanek wtedy jak im pasuje i wiedzą że na pewno coś podjedzie
    3. przy Poczcie Głównej nie ma rozkładu bo jest to przystanek tymczasowy. Sam pisałeś, że na RDA też nie ma rozkładu.
    4. jeżeli pasażeróm busów nie przeszkadza to że nie ma rozkładu, to dlaczego ma to być nieuczciwa konkurencja? Ja uważam że jeżeli ktoś koniecznie musi mieć rozkład to niech sobie jeździ PKSem, proszę bardzo.
    5. czy uważasz, że uczciwsza byłaby sytuacja, gdzie busów by nie było i bilet PKS do Olkusza kosztowałby 7 zł? Odpowiedz proszę na 5 pytanie.
    Źródło: komunikacja.krakow.pl/forum/index.php?showtopic=647



    Temat: Busy prywatne

    1. likwidacja kursów PKSu powoduje bezrobocie wśród kierowców PKSu. A nie uważasz, że likwidacja kursów busowych spowodowałaby bezrobocie wśród kierowców busów? Rozczulasz się nad bezrobotnymi kierowcami z PKSu a masz gdzieś bezrobotnych kierowców busów. Kierowcy busów też mają rodziny i dzieci a to cię nie obchodzi. Może są podludźmi?
    2. nie każdy wychodzi na przystanek wg rozkładu. Na trasach gdzie jest dużo kursów (Kraków - Olkusz, Kraków - Myślenice. Lublin - Lubartów itp. ludzie już dawno zapomnieli o rozkładzie jazdy i idą na przystanek wtedy jak im pasuje i wiedzą że na pewno coś podjedzie
    3. przy Poczcie Głównej nie ma rozkładu bo jest to przystanek tymczasowy.  Sam pisałeś, że na RDA też nie ma rozkładu.
    4. jeżeli pasażeróm busów nie przeszkadza to że nie ma rozkładu, to dlaczego ma to być nieuczciwa konkurencja? Ja uważam że jeżeli ktoś koniecznie musi mieć rozkład to niech sobie jeździ PKSem, proszę bardzo.
    5. czy uważasz, że uczciwsza byłaby sytuacja, gdzie busów by nie było i bilet PKS do Olkusza kosztowałby 7 zł? Odpowiedz proszę na 5 pytanie.

    Źródło: komunikacja.krakow.pl/forum/index.php?showtopic=647


    Temat: Busy prywatne
    1. A rozczulasz się na pracownikami PKSu którzy tracą pracę z powodu nieudolności swojej firmy.
    2 i 4. Jak busy jeżdżą często, np. co 5-10 minut tak jak na trasie Lublin - Lubartów, Kraków - Olkusz czy Kraków - Myślenice to rozkład jest właściwie niepotrzebny. Przynajmniej 90% ludzi wtedy nie zwraca uwagi na rozkład poza garstką fanatyków.
    3. Pod Pocztą jest przystanek od 2 lat?
    5. I tu przynajmniej mamy jasność. Jakub K. woli płacić 7 zł za bilet do Olkusza, żeby tylko nie było busów. Ciekawe co na to inni pasażerowie :-)
    Źródło: komunikacja.krakow.pl/forum/index.php?showtopic=647


    Temat: Czy da się wydłużyć linie podmiejskie na zachód?
    Po pierwsze - nie MZK tylko MPK - rozumiem że jesteś spoza Krakowa, ale jak się wchodzi na jakieś forum, to wypadałoby się zapoznać z najbardziej podstawową terminologią.
    A co do meritum - to tak jak napisałem kilka postów wyżej - MPK nie uruchamia kursów samo z siebie, tylko na zlecenie gmin. Gminy podkrakowskie zamawiają kursy przede wszystkim pod kątem dojazdu swoich mieszkańców do Krakowa, nie odwrotnie. Kiedyś istniały linie "rekreacyjne" MPK, działające na zasadach komercyjnych (droższa taryfa, nie obowiązywały z nich ulgi). Ale było to w czasach, gdy nie było aż tyle innych przewoźników. Np. w zamierzchłych czasach była linia MPK do Myślenic na Zarabie, ale kto by dziś czymś takim jeździł po "komercyjnej" taryfie, skoro busami można dojechać do Myślenic za grosze. Co nie znaczy zresztą, że busy są sensowną propozycją dla krakowianina chcącego wydostać się z miasta w celach rekreacyjnych. Też są nastawione głównie na dowóz mieszkańców innych miejscowości do Krakowa, a krakowianom nawet ciężko by było skorzystać z ich usług, ze względu na to że wiele z nich nie ma w Krakowie konkretnych miejsc odjazdu, rozkładów itp. - ot tak sobie odjeżdżają z miejsc dla "wtajemniczonych", na zasadzie, że jeżeli ktoś dojechał w jakieś miejsce w Krakowie busem, to z tego samego miejsca będzie wracał.
    Zgodzę się że niektóre miejsca atrakcyjne turystycznie w okolicach Krakowa są zagospodarowane skandalicznie słabo przez komunikację, np. taki Ojców, atrakcja na światową skalę, gdzie dojechać można tylko kilka razy dziennie zardzewiałymi gruchotami z PKS Olkusz. Tam by się rzeczywiście przydała jakaś linia "rekreacyjna" z Krakowa, ale kto miałby ją uruchomić? MPK jak już napisałem samo od siebie nic nie uruchomi, może przydałby się patronat nad takimi liniami jakiejś wyższej instancji, np. powiatu czy województwa?
    Źródło: komunikacja.krakow.pl/forum/index.php?showtopic=1258


    Temat: Busy prywatne
    WItam przede wszystkim wszystkich, bo ja tu nawicjusz jestem.
    Tak przesledzilem cala dyskusje na temat busow i:
    Jakub K. ty jestes na punkcie busow naprawde przewrazliwiony, chyba masz to szczescie, ze mieszkasz tak, ze nie musisz z ich uslug kozystac.
    busy nie sa idealne, ale jezdza szybciej, czesciej, taniej (to nie zawsze). Fakt, ze czasem sie zdarza, ze nie przyjada, za trzeba stac, ale to i tak lepsze, niz nie moc dojechac wogole.
    Gdyby nie bylo busow, to ceny przejazdow mieli bysmy dzis kosmiczne - jak kiedys zaczynalem jezdzic do Olkusza (7 lat temu), to PKS kosztowal 5 zl, dzis kosztuje 3,5 a to tylko dzieki BUSOM, bo jakby nie one, to nie bylo by motywacji do obnizenia cen.
    Podobnie jak zaczynalem studia(8 lat temu), to jezdzilem z Nowego Sacza do Krakowa PKS-em i kosztowalo mnie to chyba 16 zlotych, a dzis, dzieki konkurencji ta sama trase moge pokonac za 11 zlotych. Nikt mi tu nie wmowi, ze konkurencja jest szkodliwa.
    Co do tego, ze komunikacja zamiejska powinna tylko do wezlow przesiadkowych dojezdzac, to tez sie nie zgadzam. 2 lata temu, zeby dojechac z Olkusza do Krakowa do pracy mialem: autobus/bus/piechotka w Olkuszu, bus/autobus do Krakowa (Kleparz), autobus do Matecznego i piechotka 10 minut do pracy. Pozniej uruchomili inna firme busowa i mialem: 1 minuta do busa z domu, dojezdzam do grunwaldzkiego w Krakowie i 15 minut na nogach do pracy - no chyba znacznie lepiej, wygodniej.
    I jeszcze rozklady jazdy - faktycznie tu jest zgroza. Wiekszosc busow faktycznie nie ma rozkladow jazdy na przystankach, a nawet na przystankach poczatkowych. Ja sam probuje zmienic ta sytuacje i robie strone internetowa, gdzie docelowo maja by rozklady jazdy busow/autobusow przejezdzajacych przez Olkusz (bo tam mieszkam). Inna sprawa, ze czesto sie zdarza, ze konkurencja nawzajem niszczy sobie rozklady jazdy, ale to bynajmniej busiarzy nie usprawiedliwia.
    Źródło: komunikacja.krakow.pl/forum/index.php?showtopic=647


    Temat: Busy Kraków-Olkusz
    Witam. Ostatnio zauważyłem , że istnieje możliwość zakupu biletów miesięcznych na busy linii Kraków - Olkusz obsługiwanych przez Sioła Trans. Dysponuje ktoś cenami i rozkładem jazdy tej linii ? Byłbym bardzo wdzięczny za informację
    Źródło: zkgkm-olkusz.pl/forum/viewtopic.php?t=90


    Temat: : Rozkład jazdy 2008/2009 w woj. śląskim
    Obiecane archiwum z rozkładu na lata 2000/2001

    7230 Wieluń Dąbrowa-Kielce
    Kursuje od Pn do So

    Wieluń Dąbrowa 3:22
    Tarnowskie Góry 5:05
    Katowice 6:05
    Kielce 10:18

    4230 Tarnowskie Góry-Kielce
    Kursuje w Nd

    Tarnowskie Góry 5:05
    Kielce 10:18

    Wtedy się jakoś dało. Aż dziw bierze, że te kultowe pociągi upadły tak nisko...

    EOT.

    Swego czasu pociągi kursujące do i z Katowic miały właśnie takie ciekawe relacje. Pamiętam jeszcze: Charsznica-Lubliniec, Sędziszów-Karsznice, Lubliniec-Olkusz, Sędziszów-Tychy Miasto..................

    A co do tematu to trudno znaleźć kulturalne słowa, którymi można by to określić... Rozkład jazdy do Tunelu... Bez komentarza... Przecież tam powinien być pociąg co godzinę wspomagany dwoma-trzema regioplusami do Kielc (a może i do Skarżyska, Radomia). A dlaczego rozkład jest jaki jest? Dlatego, że rozwój umysłowy osób odpowiedzialnych za rozkład zatrzymał się w l.80-tych. Tak, wg nich bardzo mało osób w Polsce ma samochody, nie ma możliwości otwarcia własnej działalności gospodarczej (busy) i wszyscy będą jeździć pociągami, o której by one godzinie nie były. A dlaczego nie puścić jednego pociągu rano i drugiego popołudniu. Oczywiście kpię sobie z tego, bo ile jeździ busów z Olkusza do Katosów to każdy wie.

    Przyszłość kolei jest raczej w połączeniach, które nasi przyjaciele z południa nazywają Spiesznymi Vlakami.
    Po co taki pociąg z Gliwic do Cz-wy ma co godzinę stawać w Załężu, Nowym Będzinie, Sikorce czy Myszkowie Światowidzie. Na tej linii co godzinę powinien być pociąg przyspieszony (wg mnie: Gliwice, Zabrze, Chebzie, Ch.Batory, Katowice, Zawodzie, Szopienice, Sosnowiec, Będzin M-to, Dąbrowa, Gołonóg, Ząbkowice, Łazy, Zawiercie, Myszków, Żarki, Poraj, Cz.Raków i Cz-wa), a w szczycie co godzinę, a poza szczytem co dwie uzupełniany wlekącą się osobówką. Inne relacje które powinny powstać to Gliwice-Łódź Fabr., Częstochowa-Bielsko, Katowice-Zilina, Katowice-Ostrava Svinov, Gliwice-Kraków, Katowice-Zakopane, Katowice-Krynica, Katowice-Radom, Katowice-Ostrów Wlkp., Katowice-Wrocław, Katowice-Kłodzko, Katowice-Legnica.

    Ale coraz bardziej wątpię, czy takich chwil doczekamy...
    Narazie polska kolej to jedno wielkie gówno niestety i choć przykro mi to mówić to jest to prawda.
    Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=5432


    Temat: : Rozkład jazdy 2009/10 w Małopolsce
    Z Wieliczki do centrum Krakowa w godzinach szczytu, w dwadzieścia kilka minut? W podobnym czasie do Portu Lotniczego w Balicach? Z Oświęcimia do Wieliczki tylko za 9 złotych? Możliwe, ale tylko po szynach.

    Władze województwa przekonują, że już niebawem kolej będzie najlepszą alternatywą dla wszystkich podróżujących po naszym regionie, bo będzie szybciej i taniej niż busem czy autobusem. Właśnie z tego powodu spółka Przewozy Regionalne szykuje dla pasażerów wiele zmian.

    W pociągach regionalnych zniknie podział wagonów na 1-wszą i 2-gą klasę. - Każdy kto z biletem na drugą klasę, znajdzie miejsce w wagonie z podwyższonym standardem, będzie mógł spokojnie zająć miejsce i odbyć całą podróż - mówi Ryszard Rembilas, dyrektor Małopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Krakowie. Na określonych trasach cena biletów zostanie zredukowana nawet o ponad 60 procent. Teraz za bilet ze Skawiny do Zatora musimy zapłacić 6 złotych 50 groszy, a po zmianach będzie to zaledwie 2 złote 50 groszy! Zdecydowanie spadną ceny biletów na pociągi na trasie Krynica - Muszyna, Olkusz - Wolbrom czy Kraków - Bielsko Biała.

    Razem z nowym rozkładem jazdy pociągów, który zacznie obowiązywać od 13 grudnia, zwiększy się także liczba połączeń w regionie. Dziennie w całym województwie będzie kursowało 395 pociągów, a aż 39 z nich to tak zwane interRegio, które pozwolą na długich trasach pojechać tanio i szybko. Już w połowie stycznia, we wszystkich pociągach będzie można kupić u konduktora bilet bez dodatkowej opłaty. Każdy z nich będzie posiadał specjalny terminal, dzięki któremu będziemy mogli także płacić za przejazd kartą bankomatową.

    Atrakcyjna oferta Przewozów Regionalnych oraz promowanie podróży koleją są możliwe dzięki dużemu wsparciu spółki przez województwo. Już teraz podróżni poruszają się na różnych trasach szynobusami kupionymi za 65 milionów złotych przez województwo. Na tym nie koniec. Do 2011 roku po naszych torach będzie jeździło 5 zupełnie nowych pociągów za, które także zapłaci województwo. Dodatkowo zarząd zamierza zwiększyć dotację dla przewozów Regionalnych na przyszły rok. W tym wyniosła ona 61 milionów 600 tysięcy złotych. W przyszłym, jeśli wyrazi na to zgodę sejmik Województwa sięgnie ona 68 milionów złotych.

    źródło Rynek Kolejowy
    Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=7865


    Design by flankerds.com