Wątki
menu      Co to jest pożyczka?
menu      równania chemiczne współczynniki Test
menu      Równanie Bernoulliego dla płynu doskonałego
menu      równanie Lagrange Oscylator harmoniczny
menu      równanie symetralnej boku AB
menu      Równanie różniczkowe cząstkowe Bernoulliego
menu      równanie reakcji hydrolizy ZnCl2
menu      równania różniczkowe Matlab Octave
  • song for europe
  • melodyjki monofoniczne
  • millenium zaklady bukmacherskie
  • ozdoby dekoracyjne hurtownie
  • wag54gs zamiast livebox
  • Co to jest pożyczka?

    Temat: nietypowy +

    siema, mam zadanie z matmy i nie mam pojecia jak je zrobic ;/
    mam funkcje:
    y=2x-5 i y=5x+6

    i musze tak:
    1. dla jakiego argumentu funkcja przyjmuje wartosci -10; 5?
    2. oblicz wartosci funkcji dla argumentow -2; 10
    3. da jakich argumentow funkcja przyjmuje wartosci: wieksze od 2; mniejsze od 10; nie wieksze od -1?
    4. napisz wzory dwoch funkcji ktorych wykresy sa rownolegle do danej i nie przechodza przez punkt (0,0)

    HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    DAM ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


    Nie wiem ile masz lat, ale na moje oko to góra 1 gimnazjum.
    1. wychodzi rownanie -10=2x-5 i 5=5x+6 (to chyba umiesz obliczyc)
    2. za x podsstawiasz najpierw -2 potem 10
    3. wychodzi nierownosc 2x-5>2 i 2x-5<10 i 2x-5<-1 (takie same rowniania robisz z 2 "y"

    Źródło: topranking.pl/907/nietypowy.php



    Temat: 40 %


    O dokladnie! MAtma zawsze jest matma, a na nauczenie sie formuly 2
    lata to jest malo??? Zreszta, probna matura byla tak prosta ze moja
    siostra w I klasie gimnazjum zrobila ogromna wiekszosc zadan (oprocz
    tego z kombinacja i ostatniego na podobienstwo).


    Czy w I gimnazjumrównania i nierówności kwadratowe?Bo taka była w 1
    zadaniu i mam pewne wątpliwości, czy będąc w 7 klasie podstawówki (to chyba
    odpowiada I gim?) rozwiązałbym nierówność kwadratową, chyba że pomógłby mi
    starszy brat:).


    Oczywiscie, mozna by
    dyskutowac nad zapisem, ale to przeciez tez nie jest az takie trudne
    do wypracowania... To ze tyle % nie zdalo jest po prostu PRZERAZAJACE
    - czy naprawde nasze spoleczenstwo nie umie liczyc elementarnych
    zadan???


    Zadania owszem były bardzo proste, ale głównie chodziło o sposób ich
    rozwiązania a nie o wynik końcowy.Cóż z tego że ja i parę moich kumpli,
    którzy jesteśmy z matmy dobrzy, liczyliśmy większość zadań w pamięci i
    zapisywaliśmy tylko coniektóre działania, skoro trzeba było liczyć pisemnie
    nawet takie coś jak delta równania kwadratowego. Mimo że wyniki mamy dobre,
    to nam obcięli punkty za niepisanie szczegółów. Sądzę że przez to % osób
    które nie zdały jest aż tak wysoki. Z drugiej strony dobrze, że to tak źle
    poszło, bo przynajmniej zwiększyło to szansę na "odroczenie" nowej matury,
    co mnie osobiście cieszy, a kiepskie wyniki ugasiły nieco tych, którzy z
    takim entuzjazmem podchodzili do niej.
    Pozdrawiam
    MacGyver


    Źródło: topranking.pl/1204/40.php


    Temat: woka
    Jacek Kijewski pisze co nastepuje:


    A teraz nie ma w podstawowce? Oj, to nowe pokolenia beda bzdury na newsach
    pisac, oj beda...


    Oj tam, chemia to jeszcze... Z matematyka jest jeszcze
    ciekawiej - teraz np. mozna zdac do drugiej klasy LO (profil
    ogolny) i nie wiedziec co to sa fukcje trygonometryczne.
    Kiedys tez bylo w 7 klasie podstawowki, ale teraz nima
    nigdzie az do 2 klasy liceum, kiedy to od ucznia sie wymaga,
    zeby w ciagu kilku tygodni przyswoil wszystko - od definicji
    i rozwiazywania trojkatow prostokatnych az po rownania i
    nierownosci.


    (tak, wiem, gimnazjum, ale juz sie pojawiaja gimnazja "tumanistyczne"...)


    Nie "pojawiaja sie" a "sa" - nie wiem jak powstal program
    gimnazjum, ale nauczyc sie przez te 3 lata mozna niewiele.
    To jest tak, ze w podstawowce czlowiek niczego sie nie uczy
    (rysowanie obrazkow glownie), bo niby jeszcze za wczesnie, w
    liceum sie uczy tego samego co i wczesniej sie uczylo, tyle,
    ze bardziej pobieznie, bo rok krocej, a gimnazjum to jakby
    cos posredniego - program 7 i 8 klasy dawnej podstawowki
    okrojony o dobra polowe i rozciagniety na trzy lata, czyli
    krotko piszac marnotrastwo czasu. Hip hip hura dla reformy.


    Źródło: topranking.pl/1749/woka.php


    Temat: Badanie monotonicznosci funkcji ...


    Witam!

    Mam nastepujace zadanie do rozwiazania:
    Dla jakich wartosci parametru n funkcja y=(|n - 3| - 5)x + 4 jest
    a) stala b) rosnaca c) malejaca


    Jest to zwykla funkcja liniowa z parametrem. Monotonicznosc funkcji liniowej
    zalezy tylko od wspolczynnika kierunkowego a (a0, a=0, a<0) Wystarczy
    rozwiazac 1 rownanie i 2 nierownosci, kazde z wartoscia bezwzgledna


    co do punktu (a) to wykombinowalem ze bedzie to n=2


    dla 2 masz y=(|2-3|-5)x+4=(|-1|-5)x+4=-4x+4   wiec ta funkcja raczej nie
    jest stala...

    A na rozwiazanie krok po kroku to bez przesady, powinno to wytarczyc na
    poziomie 1 kl. gimnazjum nawet
        |-|ades


    Źródło: topranking.pl/1842/badanie,monotonicznosci,funkcji.php


    Temat: Sprawdziany GWO dla klasy I
    Sprawdziany GWO dla klasy I

    Witam,
    uczę matematyki w gimnazjum. Mam jednak ogromną prośbę . Otóż w najbliższym
    czasie planuję zapowiedzieć pracę klasową z "Równań i nierówności". Jednak w
    książka dla nauczycieli M. Grochowalskiej jest kilka prostych zadań , które
    zdecydowanie nie nadają się na taki sprawdzian. Wobec tego mam ogromną prośbę
    , czy ktokolwiek z Państwa posiada nową wersję sprawdzianów GWO (tylko dla
    szkół) ? Bardzo mi na tym zależy , gdyż chciałabym wprowadzić kilka podobnych
    zadań , które znajdą się na tej pracy.
    Oto mój email - jeśli ktoś z Was mógłby mi przysłać zadania na sprawdzianie
    dla klasy I z Równań i nierówności. W zamian mogę przesłać prace klasowe do
    klasy 2 i 3 gimnazjum (GWO) Dziękuję za pomoc.
    Oto mój email : torana@tlen.pl
    Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,422,62490834,62490834,Sprawdziany_GWO_dla_klasy_I.html


    Temat: 40 %
    Fri, 19 Oct 2001 11:15:04 +0200 przyszla wiadomosc od MacGyver i powiedziala:

    | O dokladnie! MAtma zawsze jest matma, a na nauczenie sie formuly 2
    | lata to jest malo??? Zreszta, probna matura byla tak prosta ze moja
    | siostra w I klasie gimnazjum zrobila ogromna wiekszosc zadan (oprocz
    | tego z kombinacja i ostatniego na podobienstwo).
    Czy w I gimnazjumrównania i nierówności kwadratowe?Bo taka była w 1
    zadaniu i mam pewne wątpliwości, czy będąc w 7 klasie podstawówki (to chyba
    odpowiada I gim?) rozwiązałbym nierówność kwadratową, chyba że pomógłby mi
    starszy brat:).


    Widac w szkole mojej siostry robia wg jakiegos smiesznego programu,  
    (jest to calkiem mozliwe bo ta ich kobitka jest dosc... oryginalna ;-)
    zreszta wiesz, ja wychodze z zalozenia ze nauczenie kogos tego typu
    rzeczy jak wzor nie jest problemem, a sam mechanizm jak by to
    policzyc to juz nawet takie dziecko zalapie. A przeciez na tej
    maturze masz tablice z wszystkimi wzorami...


    Zadania owszem były bardzo proste, ale głównie chodziło o sposób ich
    rozwiązania a nie o wynik końcowy.Cóż z tego że ja i parę moich kumpli,
    którzy jesteśmy z matmy dobrzy, liczyliśmy większość zadań w pamięci i
    zapisywaliśmy tylko coniektóre działania, skoro trzeba było liczyć pisemnie
    nawet takie coś jak delta równania kwadratowego. Mimo że wyniki mamy dobre,
    to nam obcięli punkty za niepisanie szczegółów.


    Oczywiscie ! Tylko ze do matury jest jeszcze pol roku i IMHO to na
    nauczenie ludkow, ze takie szczegoly tez trzeba pisac jest to
    wystarczajacy okres czasu. Ale to tylko IMHO.


    Sądzę że przez to % osób
    które nie zdały jest aż tak wysoki. Z drugiej strony dobrze, że to tak źle
    poszło, bo przynajmniej zwiększyło to szansę na "odroczenie" nowej matury,
    co mnie osobiście cieszy, a kiepskie wyniki ugasiły nieco tych, którzy z
    takim entuzjazmem podchodzili do niej.


    Nadal twierdze ze jest to szukanie dziury w calym. Za niepisanie tego
    typu szczegolow na zwyklej maturze tez beda Ci obcinac punkty. A ze
    wyniki sa jakie sa to bierze sie tez stad, ze niektore szkoly
    otwarcie bojkotowaly mature, tzn. tak bylo u mojej przyjaciolki -
    ludzie sie umawiali ze wszystko jedno jakie beda zadania, to robia
    ich np. 3 a reszte olewaja zeby nie bylo nowej mautry... a jest to
    dla mnie glupota...


    Źródło: topranking.pl/1204/40.php


    Temat: Jak powinna wyglądać analiza lekcji
    Jak powinna wyglądać analiza lekcji związanej z powtórzeniem wiadomości o
    równaniach i nierównościach pierwszego stopnia z jedną niewiadomą w klasie I
    gimnazjum.
    Info na priv
    aru@poczta.onet.pl

    Z góry dziękuję

    Agata


    Źródło: topranking.pl/1845/jak,powinna,wygladac,analiza,lekcji.php


    Temat: Sami ich sobie nauczymy
    Podstawy programowe
    Niech Szanowny Pan Rektor się nie dziwi.
    Szkoły mają obowiązek realizować materiał nauczania zawarty w
    dokumencie ministerialnym zwanym podstawą programową.
    Proszę łaskawie przejrzeć podstawy programowe z matematyki na
    kolejnych szczeblach kształcenia od szkoły podstawowej do liceum ;
    najlepiej obie wersje - starszą obowiązującą od czasów min.
    Handkego; nową podpisaną nagle w sierpniu br. (są np. na stronie:
    www.gwo.pl/parts/home/index.php?menu=254). Potem proszę
    porównać materiał tam zawarty z Państwa oczekiwaniami wobec
    absolwentów liceów. Proszę jeszcze sobie uczciwie odpowiedzieć na
    pytanie, czy zrobili to Państwo wcześniej - czy wykładowcy i
    prowadzący ćwiczenia rzetelnie sprawdzili, czego uczeni są w liceum
    ich nowi studenci, czy też zignorowali wprowadzenie reformy i nadal
    oczekują od studentów tego, co dawniej.
    Jeśli po przeglądnięciu podstaw programowych sądzą Państwo, że są
    one bardzo ubogie i zawierają za mało, to pretensje należy kierować
    pod właściwym adresem - do tych, którzy (będąc zresztą w większości
    pracownikami szkół wyższych i profesorami) do okrojenia tych podstaw
    doprowadzili - mając zresztą na to pewne argumenty. Na razie proszę
    się przygotować na to, że nowy rocznik będzie umieć jeszcze mniej -
    tegoroczne zmiany usunęły znaczące partie materiału.
    Dla przykładu:
    uczniowie szkoły podstawowej nie poznają procentów (będą w gimnazjum)
    absolwenci liceum bez poszerzonego programu nauczania matematyki nie
    będą znać m.in. takich zagadnień:
    - Zbiory, podstawowe pojęcia rachunku zdań
    - Dzielenie wielomianów, twierdzenie B´ezout
    - Funkcja homograficzna; Rozwiązywanie równań i nierówności z
    funkcją homograficzną
    absolwenci klas z poszerzonym programem nauczania matematyki nie
    poznają m.in. takich zagadnień:
    - Zbiory, podstawowe pojęcia rachunku zdań
    - Indukcja matematyczna
    - Dwumian Newtona
    - Granica ciągu
    - Suma szeregu geometrycznego
    - Ciągłość i pochodna funkcji
    - Prawdopodobieństwo warunkowe.
    - Prawdopodobieństwo całkowite
    - Niezależność zdarzeń
    - Schemat Bernoulliego
    Podkreślam - tego nie będzie się uczyć nawet na POZIOMIE
    ROZSZERZONYM.
    Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,33,69404760,69404760,Sami_ich_sobie_nauczymy.html


    Temat: ##POWTORZYC MATURE Z MATEMATYKI###
    Do zadania 1 wystarczyła umiejętność porównywania ułamków (gimnazjum). Zadanie
    drugie to najprostsza z możliwych nierówności - prostsza byłaby na poziomie
    gimnazjum (ludzie, to jednak matura!). Zadanie 3 - jeśli ktoś słyszał o
    twierdzeniu Bezout lub chociaż o dzieleniu wielomianów (jeśli nie, to co wy w
    ogóle wiecie o wielomianach?!?). Zadanie 4 - ciąg geometryczny i równanie
    kwadratowe - podstawa. W zadaniu 5, gdy już zapisało się rozwiązanie,
    wystarczyło znaleźć wierzchołek funkcji kwadratowej. Zadanie 6 - podstawowa
    nierówność z wartością bezwzględną (o prostszą trudno by było) oraz nierówność
    kwadratowa. Zadanie 7 - narysowanie paru durnych słupków i spisanie jednego
    wzoru z tablic. Zadanie 10 - proste zastosowanie funkcji trygonometrycznych.
    Jedyne, do czego ew. można się przyczepić, to w zadaniu 9 można by zauważyć
    nieco więcej rzeczy do policzenia, no i w 8 trzeba było wiedzieć, że w
    czworokącie, w który da się wpisać okrąg, sumy przeciwległych krawędzi są sobie
    równe. Ale reszta się spokojnie mieści w programie podstawowym, a przykłady
    wcale nie są jakieś super wymyślne.

    Druga sprawa - do wykształcenia średniego nie trzeba matury, jedynie do
    studiów. A żeby iść na studia, trzeba coś umieć. To coś to właśnie ten trzeci
    przedmiot. Sorry, ale coś musicie umieć...
    Ze złym wynikiem na dobrą uczelnię się nie dostaniecie. Więc nie chodzi tylko o
    zdanie. Jeśli komuś zależy tylko na tym, to chyba idzie do jakiejś szkoły,
    gdzie przyjmują wszystkich, albo w ogóle. Jeśli w ogóle, to - jak wyżej
    napisałem - matura potrzebna nie jest.

    Ale przekonujcie mnie dalej, może to ja się mylę - jednakże na razie nie widzę
    do tego powodów...
    Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,422,23671188,23671188,_POWTORZYC_MATURE_Z_MATEMATYKI_.html


    Temat: Za trzy lata obowiązkowa matura z matematyki
    Dla wszystkich panikarzy pozwole sobie skomentowac zadania z matury probnej (te,
    ktore sa dostepne w portalu gazety):

    1. umiejetnosc zauwazenia, ze 1 jest pierwiastkiem (czyli ODROBINA
    spostrzegawczosci); umiejetnosc policzenia miejsc zerowych trojmianu
    kwadratowego (kiedys bylo to w okolicach 2 klasy LO);

    2. umiejetnosc napisania i rozwiazania rownania liniowego (kiedys: okolice 4-5
    klasy podstawowki);

    3. umiejetnosc czytania i wykonywania czterech dzialan arytmetycznych;
    umiejetnosc narysowania wykresu funkcji kwadratowej i liniowej; umiejetnosc
    rozwiazania rownania liniowego i kwadratowego (dawna 2 klasa LO)

    4. umiejetnosc rozwiazania ukladu dwoch rownan liniowych; umiejetnosc napisania
    rownania prostej prostopadlej do prostej danej wzorem (6-7 klasa podstawowki);

    5. znajomosc definicji ciagu geometrycznego; umiejetnosc rozwiazania rownania
    liniowego; umiejetnosc wykonywania czterech dzialan arytmetycznych w zakresie
    100 (czyli 4 klasa podstawowki + znajomosc jednej definicji);

    6. umiejetnosc myslenia (3-4 klasa podstawowki, prosze mi nie bredzic o jakims
    rachunku prawdopodobienstwa; jak spytam 10letnie dziecko, jakie sa szanse, ze
    jak ktos bedzie "na slepo" dzielil ludzi na dwie rownoliczne druzyny, to on i
    kolega wyladuja w tej samej, to sadze ze wiekszosc odpowie dobrze);

    7. umiejetnosc powtorzenia czyjegos rozumowania (oceniam, ze przecietnie
    rozgarniety gimnazjalista jak zrobi dwa takie zadania w zyciu, to wszystkie
    pozostale uzna za smiesznie proste);

    8. znajomosc definicji tangensa i tw. Pitagorasa (niegdysiejsza 8. klasa
    podstawowki, teraz 3. klasa gimnazjum);

    9. czytanie ze zrozumieniem; znajomosc wzoru na sume n pierwszych wyrazow ciagu
    arytmetycznego; umiejetnosc rozwiazania rownania i nierownosci kwadratowej
    (dawna 2. klasa LO - a pkt. a mozna policzyc chocby "na piechote", a poniewaz
    mozna miec kalkulator, wiec pkt c tez - nikt nigdzie nie napisal, w jaki sposob
    to zrobic, mozemy dodawac kolejne liczby naturalne na kalkulatorku tak dlugo, az
    przekroczymy 1000, jak sie nie pomylimy, to moze nie bedzie to nawet takie
    czasochlonne)

    10. znajomosc kilku definicji; umiejetnosc odejmowania; znajomosc wzoru na pole
    trojkata rownobocznego w zaleznosci od boku; znajomosc wzoru na pole trojkata;
    znajomosc tw. Pitagorasa; znajomosc wzoru na objetosc ostroslupa; odrobina
    wyobrazni przestrzennej (IMHO w tresci jest blad co najmniej jezykowy: nie ma
    czegos takiego jak "prawidlowy ostroslup", jest tylko "ostroslup prawidlowy",
    ale moze sie po prostu czepiam:) - ogolnie zadanie na poziomie konca dawnej
    podstawowki);

    Ogolnie wszystkie zadania poza dwoma ostatnimi oceniam jako trywialne. A
    koniecznosc rozwiazywania ich na maturze uznalabym za obrazanie mojej
    inteligencji.

    Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,902,33865599,33865599,Za_trzy_lata_obowiazkowa_matura_z_matematyki.html


    Design by flankerds.com